Ważna informacja z PUP dla pracodawców

Aktualności

INFORMACJA DLA PRACODAWCÓW, z którymi zostały zawarte umowy o dofinansowanie wynagrodzeń pracowników (art. zzb)

Jakie dokumenty należy złożyć do Urzędu Pracy po otrzymaniu pierwszej transzy?

Wszyscy pracodawcy wnioskujący o przyznanie dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników przez okres 2-3 miesięcy, są zobowiązani do składania dodatkowych dokumentów obejmujących wypłaty za kolejny miesiąc, tj.:

  • Załącznik nr 2 do umowy (oświadczenie o zatrudnieniu w danym miesiącu pracowników objętych umową z Urzędem Pracy, numer umowy widnieje w zawiadomieniu informującym o przyznaniu środków) oraz
  • Załącznik nr 2 do wniosku, tzw. „kalkulator” (należy w nim przedstawić koszty poniesionego wynagrodzenia każdego z pracowników w danym miesiącu, wg stanu na ostatni dzień miesiąca, za który dofinansowanie ma zostać  wypłacane – wynagrodzenie to nie może być wyższe od przedstawionego na etapie składania wniosku w PUP).

 

UWAGA !!!

W kalkulatorze spadku obrotów należy wpisać takie same wartości,
jakie były na etapie składania wniosków.

 

Jaki jest termin dostarczenia dokumentów?

Kalkulator powinien zostać uzupełniony na podstawie listy płac pracowników, zatem po jego stworzeniu niezwłocznie należy przekazać uzupełnione załączniki do PUP w Lesznie.

W jakiej formie należy składać rozliczenia?

Dokumenty należy dostarczyć do PUP w Lesznie:

  • Pisemnie – kopertę z opisem „art. zzb-transza” lub „dofinansowanie wynagrodzeń pracowników – transza”
    • można wrzucić do skrzynki znajdującej się przy wejściu do budynku  lub
    • wysłać pocztą tradycyjną,
UWAGA!!!

Dodatkowo prosimy o wysyłanie pliku kalkulatora dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników zapisanego w formacie .xls lub .xlsx na adres e-mail:
tarcza-zzb@leszno.praca.gov.pl

 

  • Drogą elektroniczną:
    • za pomocą portalu epuap.gov.pl / zakładka: sprawy ogólne / pismo do urzędu / pismo ogólne do podmiotu publicznego / załatw sprawę /

Dostarczenie do PUP w Lesznie ww. dokumentów jest warunkiem otrzymania kolejnej transzy przyznanych środków finansowych.
Przelew zostanie dokonany niezwłocznie po otrzymaniu ww. dokumentów.

Czy pracodawcy mają inne obowiązki związane z rozliczeniem otrzymanego dofinansowania?

Tak, zgodnie z art. 3 umowy o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników (…), pracodawca jest zobowiązany do:

  • powiadomienia Urzędu Pracy o każdej zmianie okoliczności mających wpływ na wysokość wypłaty dofinansowania, w terminie 7dni roboczych od dnia uzyskania informacji o jej wystąpieniu,
  • po upływie okresu dofinansowania, w ciągu 30 dni, przedsiębiorca składa do Urzędu Pracy dokumenty potwierdzające prawidłowość wykorzystania środków oraz dokumenty potwierdzające zatrudnienie pracowników, na których otrzymał dofinansowanie.
UWAGA!!!
Po otrzymaniu od MRPiPS stosownych wyjaśnień, tut. urząd umieści na stronie internetowej informacje o szczegółach rozliczenia po upływie okresu dofinansowania.

Dokumenty do pobrania na stronie:
https://psz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia

Źródło: https://leszno.praca.gov.pl/-/12539786-informacja-dla-pracodawcow

informacja z PUP