Społeczna odpowiedzialność leszczyńskich firm

Aktualności

„Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility – CSR) to strategia zarządzania, zgodnie z którą przedsiębiorstwa w swoich działaniach dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, aspekty środowiskowe, czy relacje z różnymi grupami interesariuszy, w szczególności z pracownikami. Bycie społecznie odpowiedzialnym oznacza inwestowanie w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska, relacje z otoczeniem firmy i informowanie o tych działaniach, co przyczynia się do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa i kształtowania warunków dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego.”

Prawie 20 ratowników medycznych z Leszna i okolicy weźmie w niedzielę udział w szkoleniu z zastosowania ultrasonografu w medycynie ratunkowej. Organizuje je leszczyńska fundacja „Mocni na starcie” i projekt „Ratunkowa w Roztoce”. Medycy przez cały dzień będą zajmować się zastosowaniem aparatów USG zarówno pod kątem teorii, jak i praktyki, nie zabraknie też symulacji oddających rzeczywiste przypadki kliniczne. Zajęcia zakończą się egzaminem praktycznym. Jak zaznaczają organizatorzy przedsięwzięcie możliwe jest dzięki wsparciu leszczyńskich firm: Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji oraz Ciesiółka Auto Group.

Cieszy nas, że coraz chętniej leszczyńskie firmy podejmują wątek społecznej odpowiedzialności biznesu, między innymi ze względu na możliwość uzyskania dość wymiernych, pozytywnych rezultatów, takich jak budowanie pozytywnego wizerunku w społeczeństwie czy społeczności lokalnej i przewagi konkurencyjnej oraz przyczynianie się do rozwiązywania określonych problemów społecznych. Zaangażowanie w sprawy społeczeństwa nie jest sprzeczne z celami ekonomicznymi – i odwrotnie – wiele firm już to odkryło i z powodzeniem łączy ze swoją strategią biznesową. Działająca na rzecz społeczeństwa firma jest obdarowującym, a także obdarowanym, relacja, jaka zostaje nawiązana pomiędzy tymi podmiotami jest jedną z podstawowych zasad społecznie odpowiedzialnego biznesu. Społeczności otrzymują realną pomoc, niekoniecznie finansową, natomiast firma buduje swój wizerunek, jako godnego zaufania partnera działań społecznych.