Szkolenie przygotowane przez Regionalną Izbę Przemysłowo-Handlową
AktualnościMiejscowość: Leszno
Miejsce: Online
Data rozpoczęcia: 2020-06-16 10:00
Data zakończenia: 2020-06-16 15.00
Organizator: Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa
W imieniu Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej zapraszamy na szkolenie dla przedsiębiorców „PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG VAT 2020; Kolejne zmiany w VAT od lipca, bieżące problemy podatników”
CEL SZKOLENIA:
Podatek VAT jest najtrudniejszą sferą rozliczeń podatkowych w działalności gospodarczej. Rok 2019 był jednym z trudniejszych dla polskiego przedsiębiorcy. Zmiany, które zostały wprowadzone były bardzo uciążliwe prawnie i finansowo dla każdego podatnika VAT.
Rok 2020 to kolejna walka z wyłudzeniami VAT na skalę europejską. Wyłudzenia podatku VAT na skalę całej Unii Europejskiej mobilizują nie tylko krajowe organy ścigania ale również szeregi Komisji Europejskiej do kolejnych zmian, w których podatnik znajdzie kolejne obostrzenia przepisów i nowe obowiązki ewidencyjne, dowodowe celem wykazania rzetelności i realności przeprowadzanych operacji gospodarczych. W interesie każdego podatnika VAT jest niezwłoczne zapoznanie się z tymi zmianami i metodami rozwiązań problematycznych kwestii, które zaistniały po nowelizacji VAT oraz tymi, które obowiązują w roku 2020.
PROFIL UCZESTNIKA:
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za rozliczanie podatków w przedsiębiorstwie, księgowych, dyrektorów finansowych i każdego, kto musi i chce zrozumieć zmiany jakie zaszły w polskim prawie podatkowym na gruncie podatku VAT w roku 2019 r. oraz nowych kontrowersyjnych zmian w 2020 r.
PROGRAM:
- ZMIANA TERMINÓW VAT – 1.07.2020 (wybrane zagadnienia VAT)
- Dla kogo JPK_DEK – Jak ustalić, czy jesteśmy zobowiązani od 1 LIPCA prowadzić ewidencję na nowych zasadach i wysyłać nowy JPK
- Warunek 1. Średnioroczne zatrudnienie
- Warunek 2. Kryterium finansowe
- NOWA MATRYCA VAT – NOWE KODY, NOWE STAWKI
- Branża spożywcza i handlowa – na co zostanie obniżona stawka VAT od 1 kwietnia (analiza produktów)
- Towary i usługi na które zostanie podwyższony VAT od 1 kwietnia (analiza przypadków)
- Branża rolnicza – co zmieni się w stawkach VAT od 1 kwietnia
- Branża medyczna i farmaceutyczna – co zmieni się w stawkach VAT od 1 kwietnia i sposób ich klasyfikacji
- Branża gastronomiczna – jak zmiany stawek wpłyną na towary i usługi (analiza przypadków)
- Przygotowanie do zmian – analiza problemów
- EWIDENCJA SPRZEDAŻY I ZAKUPU VAT
Nowe zasady prowadzenia ewidencji VAT – lipiec 2020
- Jak zmienią się zasady prowadzenia ewidencji VAT i składania deklaracji w 2020 r.
- Kto i kiedy będzie składać JPK_VAT
- Jakie deklaracje zastąpi nowy JPK
- Co będzie zawierać nowy JPK_VAT
- Jak przygotować i wysłać nowy JPK_VAT
- Jak będą wysyłać nowe deklaracje podatnicy rozliczający się kwartalnie
- Jak będzie prowadzona ewidencja VAT po zmianach
- Oznaczenie transakcji i powiązań w ewidencji VAT
- Ewidencjonowanie faktur wystawionych do paragonów
- Przesyłanie korekty ewidencji
- Nowe elementy ewidencji VAT
- Stosowanie przepisów w okresie przejściowym
- Procedury przygotowania do zmian
- Wiążąca informacja stawkowa jako nowy instrument ochrony podatnika w VAT – od kiedy stosujemy WIS?
- Co to jest WIS i jak sporządzić wniosek
- Jakie elementy powinien zawierać wniosek o wydanie WIS
- Przygotowanie załączników do wniosku i próbki towaru
- Opłaty za wniosek oraz zasady wnoszenia opłat dodatkowych za badania lub analizy
- Decyzja WIS – niezbędne informacje i różnice pomiędzy interpretacja a decyzją
- Czas obowiązywania, zmiana uchylenie decyzji WIS
- Ochrona podatnika – na czym polega?
- Korygowanie JPK_DEK i konsekwencje błędnego przygotowania pliku JPK VAT.
- Wprowadzenie ustawowego terminu na skorygowanie pliku JPK VAT.
- Autokorekta JPK VAT.
- Korekta JPK VAT na skutek wezwania z urzędu skarbowego.
- Zasady nakładania kary pieniężnej w wysokości 500 zł.
- Odpowiedzialność karnoskarbowa za nierzetelny plik JPK VAT.
- Problematyka faktur do paragonów od 1 stycznia 2020 r.- procedura postępowania z punktu widzenia sprzedawcy i kupującego:
- Kiedy nie można wystawić faktury do paragonu
- Faktury uproszczone a paragon – problematyka sieci handlowych
- Sankcje za wystawienia faktury do paragony
- Wyjątki od zakazu wystawiania faktur do paragonu
- Zwrot paragonu jako przesłanka wystawienia faktury
- Nota korygująca do danych nabywcy a nowe zasady wystawiania faktur do paragonów
- Faktury do paragonów wystawionych przez wejściem nowych przepisów – regulacje przejściowe
- Podzielona płatność (split payment) – wybrane problemy praktyczne oraz wyjaśnienia MF odnośnie rozliczeń od 1 stycznia 2020
- NIE MUSISZ STOSOWAĆ OBLIGATORYJNIE – System split payment jako system obowiązkowy dla wybranych transakcji,
- Lista transakcji objętych obowiązkowym systemem split payment a transakcje kompleksowe – analiza przypadków
- Wartość transakcji, kwota na fakturze a mechanizm podzielonej płatności,
- Nowe zasady wystawiania i oznaczania faktur w związku z wprowadzeniem mechanizmu podzielonej płatności – CO MUSISZ A CO MOŻESZ
- Nowe sankcje w VAT grożące za niezastosowanie mechanizmu podzielonej płatności dla kupującego i sprzedawcy lub za nieprawidłowe wystawienia faktury dla transakcji objętej obowiązkowym mechanizmem split payment,
- Wprowadzenie możliwości opłacania jednym przelewem w systemie split payment więcej niż jednej faktury
- Split payment a transakcje w walucie obcej – METODA POSTĘPOWANIA
- Prowadzenie możliwości opłacania z konta VAT innych podatków niż VAT.
- Problemy podatnika VAT po zmianach przepisów w 2020 r. wybrane zagadnienia
- Orzecznictwo, stanowisko organów podatkowych i sądów
Wykładowca: Luiza Pieprzyk
Audytor podatkowy, trener, wykładowca. Specjalista w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE. Wieloletni pracownik organów podatkowych (15 lat), specjalista w zakresie podatku od towarów i usług pracujący jako specjalista ds. kontroli handlu wewnątrzwspólnotowego w organach podatkowych, zajmujący się orzecznictwem w zakresie podatku VAT w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, realizujący zadania administracji w zakresie kontroli i weryfikacji transakcji wewnątrzwspólnotowych, doświadczony audytor, trener pracowników organów kontroli oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów i prawników. Współautor książki „Kontrola skarbowa. Super, cieszę się! poradnik nie tylko dla kontrolowanego”
Data: 16.06.2020, godz.10:00 – 15:00
Uczestnicy otrzymają materiał szkoleniowy w wersji elektronicznej.
Koszt szkolenia: 250,00 zł + 23%VAT/ 1 os (rachunek bankowy nr 25 1090 2125 0000 0005 5401 0218)