Szkolenie przygotowane przez Regionalną Izbę Przemysłowo-Handlową

Aktualności

Miejscowość: Leszno

Miejsce: Online

Data rozpoczęcia: 2020-06-16 10:00

Data zakończenia: 2020-06-16 15.00

Organizator: Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa

W imieniu Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej zapraszamy na szkolenie dla przedsiębiorców „PODATEK OD TOWARÓW I USŁUG VAT 2020; Kolejne zmiany w VAT od lipca, bieżące problemy podatników”

CEL SZKOLENIA:

Podatek VAT jest najtrudniejszą sferą rozliczeń podatkowych w działalności gospodarczej. Rok 2019 był jednym z trudniejszych dla polskiego przedsiębiorcy. Zmiany, które zostały wprowadzone były bardzo uciążliwe prawnie i finansowo dla każdego podatnika VAT.

Rok 2020 to kolejna walka z wyłudzeniami VAT na skalę europejską. Wyłudzenia podatku VAT na skalę całej Unii Europejskiej mobilizują nie tylko krajowe organy ścigania ale również szeregi Komisji Europejskiej do kolejnych zmian, w których podatnik znajdzie kolejne obostrzenia przepisów i nowe obowiązki ewidencyjne, dowodowe celem wykazania rzetelności i realności przeprowadzanych operacji gospodarczych. W interesie każdego podatnika VAT jest niezwłoczne zapoznanie się z tymi zmianami i metodami rozwiązań problematycznych kwestii, które zaistniały po nowelizacji VAT oraz tymi, które obowiązują w roku 2020.

PROFIL UCZESTNIKA:

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób odpowiedzialnych za rozliczanie podatków w przedsiębiorstwie, księgowych, dyrektorów finansowych i każdego, kto musi i chce zrozumieć zmiany jakie zaszły w polskim prawie podatkowym na gruncie podatku VAT w roku 2019 r. oraz nowych kontrowersyjnych zmian w 2020 r.

PROGRAM:

  1. ZMIANA TERMINÓW VAT – 1.07.2020 (wybrane zagadnienia VAT)
  2. Dla kogo JPK_DEK – Jak ustalić, czy jesteśmy zobowiązani od 1 LIPCA prowadzić ewidencję na nowych zasadach i wysyłać nowy JPK
  • Warunek 1. Średnioroczne zatrudnienie
  • Warunek 2. Kryterium finansowe
  1. NOWA MATRYCA VAT – NOWE KODY, NOWE STAWKI
  • Branża spożywcza i handlowa – na co zostanie obniżona stawka VAT od 1 kwietnia (analiza produktów)
  • Towary i usługi na które zostanie podwyższony VAT od 1 kwietnia (analiza przypadków)
  • Branża rolnicza – co zmieni się w stawkach VAT od 1 kwietnia
  • Branża medyczna i farmaceutyczna – co zmieni się w stawkach VAT od 1 kwietnia i sposób ich klasyfikacji
  • Branża gastronomiczna – jak zmiany stawek wpłyną na towary i usługi (analiza przypadków)
  • Przygotowanie do zmian – analiza problemów
  1. EWIDENCJA SPRZEDAŻY I ZAKUPU VAT

Nowe zasady prowadzenia ewidencji VAT – lipiec 2020

  • Jak zmienią się zasady prowadzenia ewidencji VAT i składania deklaracji w 2020 r.
  • Kto i kiedy będzie składać JPK_VAT
  • Jakie deklaracje zastąpi nowy JPK
  • Co będzie zawierać nowy JPK_VAT
  • Jak przygotować i wysłać nowy JPK_VAT
  • Jak będą wysyłać nowe deklaracje podatnicy rozliczający się kwartalnie
  • Jak będzie prowadzona ewidencja VAT po zmianach
  • Oznaczenie transakcji i powiązań w ewidencji VAT
  • Ewidencjonowanie faktur wystawionych do paragonów
  • Przesyłanie korekty ewidencji
  • Nowe elementy ewidencji VAT
  • Stosowanie przepisów w okresie przejściowym
  • Procedury przygotowania do zmian
  1. Wiążąca informacja stawkowa jako nowy instrument ochrony podatnika w VAT – od kiedy stosujemy WIS?
  • Co to jest WIS i jak sporządzić wniosek
  • Jakie elementy powinien zawierać wniosek o wydanie WIS
  • Przygotowanie załączników do wniosku i próbki towaru
  • Opłaty za wniosek oraz zasady wnoszenia opłat dodatkowych za badania lub analizy
  • Decyzja WIS – niezbędne informacje i różnice pomiędzy interpretacja a decyzją
  • Czas obowiązywania, zmiana uchylenie decyzji WIS
  • Ochrona podatnika – na czym polega?
  1. Korygowanie JPK_DEK i konsekwencje błędnego przygotowania pliku JPK VAT.
  • Wprowadzenie ustawowego terminu na skorygowanie pliku JPK VAT.
  • Autokorekta JPK VAT.
  • Korekta JPK VAT na skutek wezwania z urzędu skarbowego.
  • Zasady nakładania kary pieniężnej w wysokości 500 zł.
  • Odpowiedzialność karnoskarbowa za nierzetelny plik JPK VAT.
  1. Problematyka faktur do paragonów od 1 stycznia 2020 r.- procedura postępowania z punktu widzenia sprzedawcy i kupującego:
  • Kiedy nie można wystawić faktury do paragonu
  • Faktury uproszczone a paragon – problematyka sieci handlowych
  • Sankcje za wystawienia faktury do paragony
  • Wyjątki od zakazu wystawiania faktur do paragonu
  • Zwrot paragonu jako przesłanka wystawienia faktury
  • Nota korygująca do danych nabywcy a nowe zasady wystawiania faktur do paragonów
  • Faktury do paragonów wystawionych przez wejściem nowych przepisów – regulacje przejściowe
  1. Podzielona płatność (split payment) – wybrane problemy praktyczne oraz wyjaśnienia MF odnośnie rozliczeń od 1 stycznia 2020
  • NIE MUSISZ STOSOWAĆ OBLIGATORYJNIE – System split payment jako system obowiązkowy dla wybranych transakcji,
  • Lista transakcji objętych obowiązkowym systemem split payment a transakcje kompleksowe – analiza przypadków
  • Wartość transakcji, kwota na fakturze a mechanizm podzielonej płatności,
  • Nowe zasady wystawiania i oznaczania faktur w związku z wprowadzeniem mechanizmu podzielonej płatności – CO MUSISZ A CO MOŻESZ
  • Nowe sankcje w VAT grożące za niezastosowanie mechanizmu podzielonej płatności dla kupującego i sprzedawcy lub za nieprawidłowe wystawienia faktury dla transakcji objętej obowiązkowym mechanizmem split payment,
  • Wprowadzenie możliwości opłacania jednym przelewem w systemie split payment więcej niż jednej faktury
  • Split payment a transakcje w walucie obcej – METODA POSTĘPOWANIA
  • Prowadzenie możliwości opłacania z konta VAT innych podatków niż VAT.
  1. Problemy podatnika VAT po zmianach przepisów w 2020 r. wybrane zagadnienia
  • Orzecznictwo, stanowisko organów podatkowych i sądów

Wykładowca: Luiza Pieprzyk

Audytor podatkowy, trener, wykładowca. Specjalista w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE. Wieloletni pracownik organów podatkowych (15 lat), specjalista w zakresie podatku od towarów i usług pracujący jako specjalista ds. kontroli handlu wewnątrzwspólnotowego w organach podatkowych, zajmujący się orzecznictwem w zakresie podatku VAT w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, realizujący zadania administracji w zakresie kontroli i weryfikacji transakcji wewnątrzwspólnotowych, doświadczony audytor, trener pracowników organów kontroli oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów i prawników. Współautor książki „Kontrola skarbowa. Super, cieszę się! poradnik nie tylko dla kontrolowanego”

Data:   16.06.2020, godz.10:00 – 15:00

Uczestnicy otrzymają materiał szkoleniowy w wersji elektronicznej.

Koszt szkolenia: 250,00 zł + 23%VAT/ 1 os (rachunek bankowy nr 25 1090 2125 0000 0005 5401 0218)

Formularz zgłoszeniowy